12 maj 2014

Vilken resa!

I fredags morse tryckte vi in oss i Malins bil, första stoppet blev
Ödeshög och Ullspinneriet.
Vi åkte nästa inte fel alls, det är bra med GPS (ibland), och hängde på låset.
Hoppsan, där hängde min sjal Octavia uppstickad i precis samma färger som jag stickat i...kul!
Vädret strålade när vi var på plats så det blev både fika och stickning före/efter/emellan shoppandet.
Är man sugen så nystar man givetvis direkt!
Nattade gjorde vi på folkhögskolan i Kungälv med utsikt över fästningen.
Nästa anhalt blev Vinterverkstan (åk gärna fel så att du får se en positivbutik), rara Anna tog väl hand om oss. Nelson blev däremot surt instängd...han hade hellre försökt valla oss.
Massor av garn, böcker och annat inspirerande i en lokal som tidigare varit begravningsbyrå, vilket omkast.
Stickning utanför var givet då vädret verkligen gjorde sitt bästa. Vilan var välbehövd efter schottisdansande med en lokal möhippa.
Nöjda med var sin proppfull kasse!
Shoppinglunch avåts på Hotellet, maten var fantastisk,
men hade aldrig stannat där om vi inte blivit tipsade.
I A-garnets butik fanns massor av fina garner, jag lämnade butiken med bland annat två nystan A-crylgarn, undrar hur detta skall sluta!
Efter att snurrat runt lite i de västgötska skogarna stormade vi in hos Lisa, blev bjudna på godaste fika.
Soffhäng med både hundar och katter,
Efter att Rolf tvättat Ingers öron,
blev de vänner forever.
Givetvis fick vi guidning i garnskåpet (undrar vad Inger hittade?).
Sista anhalten på resan var TantKoftas ljuvliga växthus.
Allvarlig shopping
och mindre allvarlig.
Jag funderade länge innan jag lyckades besluta vilken kantfärg jag skulle välja till min Karusellsjal.
Vi avslutade med godast fikat (hällkakorna var fantastiska) och givetvis stickning till.
Mest oväntade besökaren blev blyg och höll sig utanför.
Hade givetvis lite smått o gott med hem. Vackrast är det vita leicester-garnet från ullspinneriet (spunnet som deras pälsull) mest överraskande acrylgarnet (längst till höger) som ser så snyggt uppstickat.